Το Fintech «γεννά» συμμαχίες προς όφελος των καταναλωτών

Βάσω Αγγελέτου
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το Fintech «γεννά» συμμαχίες προς όφελος των καταναλωτών

Ολοένα πιο συχνά ακούμε πλέον τον όρο «Fintech» όταν έχουμε να κάνουμε με τραπεζικές εργασίες, mobile banking και χρηματοοικονομικές υπηρεσίες γενικότερα.

Το Fintech είναι ένας νέος κλάδος που έχει δημιουργηθεί τα τελευταία χρόνια πρόκειται ουσιαστικά για την τομή της τεχνολογίας με τις χρηματοοικονομικές υπηρεσίες –εκεί δηλαδή που οι startups συναντούν τις τράπεζες.

Το ερώτημα που τίθεται σήμερα είναι εάν από τη συνάντηση αυτή θα προκύψει σύγκρουση ή συνέργεια. Αυτό που φαίνεται να συνειδητοποιούν οι τράπεζες είναι πως δεν μπορούν να πολεμήσουν τη νέα «απειλή», αφού σύμφωνα με την αναθεωρημένη οδηγία PSD2 της ΕΕ η αγορά εκ των πραγμάτων θα απελευθερωθεί.

Το ποσοστό των τραπεζικών υπηρεσιών που εκτελούμε από το κινητό τηλέφωνο, το tablet ή τον υπολογιστή μας αυξάνεται ραγδαία και αυτό βάζει αυτόματα στο παιχνίδι τις καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις που αναπτύσσουν εφαρμογές οι οποίες θα ενοποιούν τα τραπεζικά προφίλ των πελατών, ώστε μέσα από μία εφαρμογή να μπορείς να έχεις εικόνα και να διαχειρίζεσαι όλες τις τραπεζικές σου σχέσεις.

Όπως επισήμανε πρόσφατα σε ειδική ημερίδα της Eurobank για το Digital Banking ο Μάργαρης Σπύρος, διεθνής αναλυτής ειδικός σε θέματα Fintech και Insurtech, η είσοδος των εταιρειών Fintech στην τραπεζική αγορά θα ωφελήσει τον καταναλωτή, αφού το κόστος των χρηματοοικονομικών υπηρεσιών θα συμπιεστεί αισθητά.

Αυτό, βέβαια, σημαίνει ότι θα συρρικνωθούν και τα περιθώρια κέρδους των τραπεζών και αυτός είναι ένας ακόμη λόγος γιατί οι τράπεζες, αντί να ανοίξουν πυρ στις startups, ρίχνουν… γέφυρες φιλίας. Οι τράπεζες δεν έχουν τίποτε να φοβηθούν, αφού έχουν χτίσει σχέσεις εμπιστοσύνης με τους πελάτες τους, μια ισχυρή «διαπροσωπική σχέση», όπως επισημαίνει ο αναπληρωτής γενικός διευθυντής της Τράπεζας Πειραιώς, Στέφανος Μυτιλιναίος.

Και οι τέσσερις συστημικές τράπεζες στην Ελλάδα διοργανώνουν διαγωνισμούς καινοτομίας (hackathons) από τους οποίους αναδεικνύονται καινοτόμες startups οι οποίες μπορούν να ενώσουν τις δυνάμεις τους με τις τράπεζες ώστε να ανταγωνιστούν μαζί τους παγκόσμιους «παίκτες» που ετοιμάζονται να μπουν στην αγορά των εναλλακτικών πληρωμών, όπως είναι το Facebook και η Amazon.

Όπως δηλώνει στο insider.gr ο Chief Digital Officer της Alpha Bank, Δαμιανός Χαραλαμπίδης, «ευτυχώς η Ελλάδα δεν αποτελεί προτεραιότητα των διεθνών παικτών» και αυτό δίνει πολύτιμο χρόνο στις τράπεζες για να προετοιμάσουν το έδαφος για τη νέα εποχή των ψηφιακών πληρωμών. Μόνο συνεργασία μπορεί να υπάρξει μεταξύ των fintech και των τραπεζών, υποστηρίζει.

O Σωτήρης Συρμακέζης, Group Chief Digital Officer της Eurobank, υποστηρίζει ότι οι τράπεζες δεν έχουν άλλη επιλογή από το να συνάψουν συμμαχίες με τον κλάδο Fintech, είτε με εξαγορά εταιρειών είτε με συμμετοχή στο μετοχικό τους κεφάλαιο.

Η Εθνική Τράπεζα επισημαίνει ότι, ενώ σε διεθνές επίπεδο έχουν αναπτυχθεί ώριμα οικοσυστήματα Fintech, στην Ελλάδα βρίσκονται ακόμη σε αρχικό στάδιο. Για το λόγο αυτό, η τράπεζα προσπαθεί να υποστηρίξει τις εταιρείες αυτές προκειμένου να αναπτύξουν καινοτόμα τραπεζικά προϊόντα και υπηρεσίες που θα φέρουν ακόμη περισσότερο στο επίκεντρο τον πελάτη και τη συνολική του εμπειρία.

Όσον αφορά στο κανονιστικό πλαίσιο και εάν οι Fintech θα μπορέσουν να «χωρέσουν» σε αυτό, ο κ. Μάργαρης είναι βέβαιος ότι οι εποπτικές αρχές όχι μόνο δεν θα «εξουδετερώσουν» τις Fintech, αλλά θα τις ενισχύουν κιόλας, αφού με την είσοδό τους στην αγορά επισπεύδουν τον μετασχηματισμό των τραπεζών. «Οι εποπτικές αρχές και οι Fintech είναι οι καλύτερο φίλοι» δήλωσε χαρακτηριστικά.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider