Έρχεται θερμό καλοκαίρι για τις ακτοπλοϊκές

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Έρχεται θερμό καλοκαίρι για τις ακτοπλοϊκές

Σε φάση ανακατατάξεων έχουν εισέλθει οι ακτοπλοϊκές εταιρείες με την επικείμενη πώληση της Hellenic Seaways να ταράζει τα νερά του κλάδου.

Η πώληση της Hellenic Seaways από την Τράπεζα Πειραιώς, στους επόμενους μήνες και όταν οι συνθήκες αγοράς το επιτρέψουν, βάζει σε εγρήγορση τις υπόλοιπες ναυτιλιακές εταιρείες, σε ένα κλάδο που παρουσιάζει σημαντική ανάπτυξη τα δύο τελευταία χρόνια και οι προοπτικές είναι θετικές, ενόψει και της συνεχιζόμενης αστάθειας σε γειτονικές ανταγωνιστικές χώρες.

Όπως δήλωσε προσφάτως και ο μεγαλομέτοχος της Minoan Lines, Εμανουέλε Γκριμάλντι, ήδη βρίσκεται σε εξέλιξη η συγκέντρωση του κλάδου, η οποία σύμφωνα με τον ίδιο λογικά θα οδηγήσει στην ανάδειξη δύο μεγάλων πρωταγωνιστών: από τη μία ο όμιλος της Attica Group και η ΑΝΕΚ και από την άλλη η Grimaldi, η Minoan και η HSW.

Να σημειωθεί ότι ο Όμιλος Grimaldi, βασικός μέτοχος της Minoan Lines (άνω του 90%) και ένας εκ των μετόχων της Ηellenic Seaways (me 45%), προγραματοποεί τους τελευταίους μήνες επιθετικές κινήσεις με στόχο να αποκτήσει τον μετοχικό έλεγχο της τελευταίας.

Ωστόσο βασικός ρυθμιστής της επόμενης μέρας για τη Hellenic Seaways είναι πάντως η Τράπεζα Πειραιώς, η οποία ελέγχει επίσης ποσοστό της τάξης του 40% στην ακτοπλοϊκή ενώ είναι και εκ των βασικών πιστωτών της.

Το 2015 αποτέλεσε μία από τις καλύτερες χρονιές στην ιστορία των ακτοπλοϊκών εταιρειών στη χώρα μας.
Δύο ήταν οι βασικοί παράγοντες της οικονομικής τους ανάκαμψης: Οι πρόσφυγες και η πτώση της τιμής των καυσίμων.

Ειδικότερα το 2015 τα έσοδα των εταιρειών που ενεπλάκησαν στη μεταφορά προσφύγων, είτε με τα 3 ναυλωμένα πλοία, είτε με τακτικά δρομολόγια, ενισχύθηκαν κατά περίπου 30 εκατ., σε μια χρονιά που - εάν εξαιρεθούν οι πρόσφυγες - η ακτοπλοϊκή κίνηση ήταν μειωμένη κατά 7%, σε σχέση με το 2014. Παράλληλα, σημαντική ήταν η εξοικονόμηση από τη μείωση της τιμής των καυσίμων. Πλέον, τα καύσιμα αποτελούν το 30% - 35% επί του κύκλου εργασιών, έναντι 50% παλαιότερα.

Θετικό πρόσημο

Το μεγαλύτερο κύκλο εργασιών – μεβάση τα αποτελέσματα του 2015 – τον παρουσιάζει σήμερα η Αttica Group με 12 πλοία και αξία στόλου 565,153 εκατ. ευρώ.

O τζίρος της Attica Group ανήλθε στα 243,7 εκατ. και η λειτουργική του κερδοφορία στα 80,7 εκατ. ευρώ.

Ακολούθησε η Minoan η οποία με 5 πλοία και συνολικές πωλήσεις 178,2 εκατ. κέρδη EBITDA 36 εκατ. ευρώ. Με θετικό πρόσημο έκλεισαν τη χρήση τόσο η ΑΝΕΚ όσο και η Hellenic Seaways, η οποία πρόσφατα ανακοίνωσε κύκλο εργασιών στα 131,9 εκατ. ευρώ, μεικτά κέρδη 29,8 εκατ. ευρώ και κέρδη EBITDA 24,6 εκατ.

Αξίζει να σημειωθεί ότι είναι η πρώτη φορά μετά από πέντε συνεχόμενες ζημιογόνες χρήσης η ακτοπλοϊκή ανακοίνωσε καθαρά κέρδη 3,9 εκατ. ευρώ (έναντι ζημιών 17,4 εκατ. ευρώ το 2014).

Συνολικά οι εταιρείες του κλάδου εμφάνισαν κύκλο εργασιών 741,85 εκατ. ευρώ, λειτουργική κερδοφορία 171,3 εκατ. και καθαρά κέρδη μετά από φόρους 57,93 εκατ. ευρώ. Η αξία του στόλου των 45 ιδιόκτητων πλοίων υπερβαίνει τα 1,2 δισεκατομμύρια ευρώ, ενώ την ίδια ώρα οι δανειακές τους υποχρεώσεις έχουν περιοριστεί στα 940 εκατ. ευρώ.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider