Στην επόμενη φάση ο TAP με «τριπλή εταιρική ευθύνη»

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Στην επόμενη φάση ο TAP με «τριπλή εταιρική ευθύνη»

Στην επόμενη φάση περνά η υλοποίηση του αγωγού TAP ύστερα από τη διευθέτηση πρακτικών θεμάτων που εμπόδιζαν τη διαδικασία όπως είναι το «κλείδωμα» των ανταλλαγμάτων για τις αποζημιώσεις για τη χρήση δημόσιας και δασικής γης καθώς και των κονδυλίων που θα διαθέσει η εταιρεία του αγωγού TAP AG για το πρόγραμμα εταιρικής κοινωνικής ευθύνης.

Οι συνομιλίες ανάμεσα στο υπουργείο Περιβάλλοντος και την TAP AG είχαν αίσια εξέλιξη καθώς τριπλασιάστηκε το ποσό που θα διαθέσει η εταιρεία για την ενίσχυση των τοπικών κοινωνιών και αποσαφηνίστηκε η πρόθεση καταβολής αποζημιώσεων. Συγκεκριμένα:

· συγκεκριμενοποιήθηκε η επιθυμία της εταιρείας του αγωγού να στηρίξει τις τοπικές κοινωνίες, μέσω ενός σημαντικού εθελοντικού προγράμματος εταιρικής κοινωνικής ευθύνης, το οποίο αυξήθηκε από τα περίπου 11 εκατ. ευρώ, που αναφερόταν αρχικά, στα 32 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για πόρους που θα αποτυπωθούν σε συγκεκριμένα έργα προς όφελος όλων των κατοίκων στους δήμους από τους οποίους θα περάσει ο αγωγός, κατά τη διάρκεια της κατασκευής του.Με ευθύνη του υπουργείου θα συγκροτηθεί επιτροπή παρακολούθησης του έργου με την συμμετοχή της TAP AG και των φορέων της τοπικής αυτοδιοίκησης των περιοχών διέλευσης του αγωγού. Ιδιαίτερη μέριμνα θα υπάρξει για τις ειδικότερες περιοχές όδευσης, έτσι ώστε να κατευθυνθούν κυρίως προς αυτές οι προβλεπόμενοι πόροι που θα διατεθούν στο πλαίσιο της εταιρική κοινωνικής ευθύνης.

· προβλέφθηκε αντάλλαγμα για τη χρήση της δασικής γης, το οποίο εξαιρούνταν από την αρχική σύμβαση

· αποσαφηνίστηκε ότι θα δοθεί αποζημίωση για τη δημόσια γη ( κάτι που δεν προβλεπόταν στην αρχική σύμβαση)

Σύμφωνα με το υπουργείο, το ενεργειακό έργο αναμένεται να λειτουργήσει ως οικονομικός «πολλαπλασιαστής», επιτυγχάνοντας να αυξήσει την άμεση και έμμεση απασχόληση κατά τη διάρκεια της κατασκευής του, να ενισχύσει τις τοπικές κοινωνίες στις περιοχές από τις οποίες θα διέλθει και να συμβάλει θετικά στην ελληνική οικονομία μέσω της ανάθεσης έργων σε ελληνικές επιχειρήσεις.

Η δαπάνη για το ελληνικό τμήμα του εκτιμάται κοντά στα 2 δισ. ευρώ και η άμεση απασχόληση υπολογίζεται ότι θα ξεπεράσει τις 8.000 θέσεις εργασίας. Στο έργο θα χρησιμοποιηθούν ελληνικές κατασκευαστικές εταιρείες, αλλά είναι δεδομένο ότι θα ενισχυθεί και η έμμεση απασχόληση, σε μια πολύ δύσκολη περίοδο για την χώρα και τους ανέργους της. Ήδη ανακοινώθηκε η σύναψη σύμβασης με ελληνική εταιρεία για την προμήθεια σωληναγωγών μήκους περίπου 495 χλμ. για τα χερσαία τμήματα του αγωγού στην Ελλάδα. Το συμβόλαιο αφορά συνολικά σε περίπου 270.000 τόνους σωληναγωγών.

Όπως αναφέρει η σχετική ανακοίνωση, με το συγκεκριμένο έργο« η Ελλάδα μπορεί και πρέπει να αποτελέσει πόλο επενδύσεων, η κυβέρνηση οφείλει και μπορεί να προστατέψει το δημόσιο συμφέρον, επιδιώκοντας ταυτόχρονα την ενίσχυση του κοινωνικού προσήμου που διακρίνει τα αποτελέσματα».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider