Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed

Τα υπέρ και τα κατά της υγραεριοκίνησης

Τα υπέρ και τα κατά της υγραεριοκίνησης - Κεντρική Εικόνα/Video

Η οικονομία και οι μειωμένοι ρύποι αποτελούν τα βασικά κίνητρα για την επιλογή του υγραερίου στην κίνηση οχημάτων ενώ αποθαρρυντικά δείχνουν να λειτουργούν το κόστος μετατροπής ενός συμβατικού οχήματος και η αξία μεταπώλησης. Στην αγορά κυκλοφορούν και αρκετά εργοστασιακά οχήματα υγραερίου (βενζίνης-LPG) ενώ με ενδιαφέρον αναμένουν οι αγορά και οι καταναλωτές τις αλλαγές που θα επιφέρει η αναπροσαρμογή της φορολογίας. Ειδικότερα, η διυπουργική επιτροπή που έχει συσταθεί για να επεξεργαστεί το νέο σύστημα φορολογία των ΙΧ αυτοκινήτων, άρχισε να επεξεργάζεται το νέο σχέδιο το οποίο θα στηρίζεται σε ένα μαθηματικό αλγόριθμο ο οποίος θα λαμβάνει υπόψη τρία κριτήρια. Το πρώτο και πιο σημαντικό θα είναι η λιανική τιμή του αυτοκινήτου, το δεύτερο ο κυβισμός του αυτοκινήτου και το τρίτο η καθαρότητα, δηλαδή οι εκπομπές ρύπων.
Με τα τρία αυτά κριτήρια θα διαμορφώνεται ένας αλγόριθμος χάρη στον οποίο θα υπολογίζονται τα τέλη ταξινόμησης και οι άλλοι φόροι.

Πάντως, μέχρι στιγμής λέγεται ότι το οικονομικό επιτελείο του υπουργείου εξετάζει την αύξηση των φόρων στο υγραέριο έτσι ώστε από τα 0,65 ευρώ το λίτρο σήμερα να διαμορφωθεί στα 0,85 ευρώ το λίτρο (βέβαια ανάλογες αυξήσεις αναμένονται και για τα άλλα καύσιμα).

Η υγραεριοκίνηση στην Ελλάδα

Σε ευρωπαϊκό επίπεδο η υγραεριοκίνηση χρησιμοποιείται σε πάνω από 7 εκατομμύρια αυτοκίνητα, αντιπροσωπεύοντας περίπου το 3% του συνολικού στόλου αυτοκινήτων. Στην Ελλάδα, παρ' ότι η υγραεριοκίνηση είναι νομιμοποιημένη για όλα τα οχήματα, σύμφωνα με το νόμο 2773 του 1999, ο αριθμός των οδηγών που επιλέγουν  να κινηθούν εναλλακτικά με καύσιμο το υγραέριο είναι σημαντικά χαμηλότερος από το μέσο όρο των υπόλοιπων ευρωπαϊκών χωρών. Υπολογίζεται  ότι στην ελληνική Επικράτεια κυκλοφορούν πάνω από 200.000 αυτοκίνητα που κινούνται με υγραέριο.

Υγραέριο και οικονομία

Ο ελληνικός όρος για το L.P.G. είναι το υγροποιημένο πετρελαϊκό αέριο ή αλλιώς υγραέριο. Πρόκειται για αέριο καύσιμο που στην χώρα μας προέρχεται ως επί το πλείστον από τη διύλιση του πετρελαίου αλλά και από εισαγωγές. Πρόκειται για μείγμα βουτανίου(70-80%) και προπανίου το οποίο βρίσκεται σε υγρή μορφή σε σχετικά ήπια πίεση. Διαθέτει υψηλό αριθμό οκτανίων, και μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε βενζινοκινητήρες

Ως προς την οικονομία που επιτυγχάνεται με την χρήση του υγραερίου, θα μπορούσε να αναφερθεί ότι σε σχέση με την βενζίνη είναι 50% πιο οικονομικό (η τιμή λίτρου του υγραερίου είναι περίπου η μισή της τιμής του λίτρου της αμόλυβδης βενζίνης) ενώ σε σχέση με το diesel η μείωση της κατανάλωσης ανέρχεται στο 45%. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι εάν κάποιο όχημα απαιτεί 10 lit/100km με τη βενζίνη, με το υγραέριο απαιτεί 10,5 lit/100 km. Επιπλέον, ο κινητήρας και ο καταλύτης έχουν λιγότερες φθορές, λόγω της καθαρότερης καύσης του υγραερίου, η οποία δεν αφήνει υπολείμματα κι έτσι επιμηκύνεται ο χρόνος ζωή τους.

Τα θετικά και τα αρνητικά της υγραεριοκίνησης

  • Περιβάλλον: Τα υγραεριοκίνητα οχήματα παρουσιάζουν μειωμένες εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα (κατά 10% σε σύγκριση με την βενζίνη και 5% σε σύγκριση με το πετρέλαιο). Επιπλέον, εκπέμπουν 40% λιγότερα σωματίδια από το πετρέλαιο και 60% λιγότερα οξείδια του αζώτου απ’ ό,τι η βενζίνη ενώ παράγουν 60% λιγότερο μονοξείδιου του άνθρακα σε σύγκριση με την βενζίνη και 90% σε σύγκριση με το πετρέλαιο.
  • Αθόρυβη λειτουργία: Ο κινητήρας που καίει υγραέριο είναι πιο αθόρυβος από έναν κινητήρα  συμβατικού καυσίμου
  • Οικονομία: Το υγραέριο είναι 30% πιο φθηνό σε σύγκριση με το πετρέλαιο και 50% φθηνότερο σε σύγκριση με την βενζίνη
  • Επιτρέπει την  μετατροπή του συμβατικού οχήματος: το σύστημα υγραερίου τοποθετείται στο συμβατικό αμάξι που ήδη έχουμε και δεν απαιτείται να αγοράσουμε καινούριο όπως γίνεται για παράδειγμα με τα ντίζελ
  • Συντήρηση: Το υγραέριο δεν προκαλεί φθορές στον κινητήρα όπως συμβαίνει για παράδειγμα με την βενζίνη και η βασική συντήρησή του απαιτεί μόνο αλλαγή φίλτρων
  • Μεγάλη διάρκεια ζωής του κινητήρα: Η καύση του LPG δεν αφήνει κατάλοιπα στους κυλίνδρους του κινητήρα, γεγονός που επιδρά θετικά στη διάρκεια ζωής του (το λάδι λίπανσης της μηχανής μένει σχεδόν ανέπαφο από αλλαγή-σε αλλαγή, διατηρώντας σε μεγάλο βαθμό τις αρχικές του λιπαντικές ιδιότητες).

 

Τα αρνητικά της υγραεριοκίνησης…

  • Κόστος μετατροπής: Δεδομένου ότι η αγορά δεν διαθέτει μεγάλη γκάμα σε εργοστασιακά κατασκευασμένα υγραεριοκίνητα οχήματα, απαιτείται ένα κόστος μετατροπής το οποίο κυμαίνεται από 700-2.000 ευρώ ανάλογα με το μοντέλο
  • Περιορισμένα σημεία ανεφοδιασμού: Σε σύγκριση με τα συμβατικά καύσιμα, το υγραέριο ως καύσιμο κίνησης οχημάτων διατίθεται σε συγκεκριμένα πρατήρια και σε ορισμένες περιοχές.
  • Αξία μεταπώλησης: Η αξία μεταπώλησης ενός αυτοκινήτου με γκάζι ενδέχεται να είναι χαμηλότερη, αφού η αγορά είναι πιο περιορισμένη
  • Μειωμένος χώρος αποσκευών και επιπλέον προσθήκη βάρους: η τοποθέτηση του συστήματος στον χώρο αποσκευών μειώνει τον διαθέσιμο χώρο, κάτι που γίνεται κυρίως αισθητό στα μικρά αμάξια.

Σχόλια

Γιώργος
"Συντήρηση: Το υγραέριο δεν προκαλεί φθορές στον κινητήρα όπως συμβαίνει για παράδειγμα με την βενζίνη[...]" "Μεγάλη διάρκεια ζωής του κινητήρα:[...]" -> Τι ακριβώς προβλήματα προκαλεί η βενζίνη που δεν προκαλέι το υγραέριο; Το αντίθετο θα έλεγα. Το μείγμα του αέρα-βενζίνης είναι ικανότερο να αποροφά την θερμότητα(αλλά και να λιπαίνει) στον χώρο καύσης, με αποτέλεσμα να έχεις χαμηλότερες θερμοκρασίες και έτσι να κινδυνεύουν λιγότερο τα μέταλλα!!! Φανταστείτε τι γίνεται στους υπερτροφοδοτούμενους κινητήρες(TSI κτλ)!!! "[...]και η βασική συντήρησή του απαιτεί μόνο αλλαγή φίλτρων" ->Και η βενζίνη μόνο αλλαγή φίλτρου θέλει(άσε που το δικό μου ούτε αυτό δεν χρειάζεται)!!! Τα λάδια, φίλτρα λαδιού, φίλτρα αέρος, μπουζί, χρειάζονται αλλαγή και στον κινητήρα υγραερίου, μην μπερδεύεστε.
ΚΩΣΤΑΣ
Το ότι σίγουρα, απλά άγνωστο σε πόσα χιλιόμετρα, θα ΚΑΟΥΝ ΟΙ ΒΑΛΒΙΔΕΣ / ΕΔΡΕΣ τους, το πασίγνωστο VSR (valve seat recession), με κόστος επισκευής κάτι εκατοντάδες ευρώ, δεν το έλεγε το μαρκετίστικο κειμενάκι που αντιγράψαμε, έτσι;...
Tas0s
Πολύ σωστό
Thp
Δυστυχώς είναι αναληθές το κείμενο και παραπλανητικο στο σημείο φθορά κινητήρα.. είμαι μηχανικός 25 χρόνια. Δέν θά μιλήσω τεχνικά για νά καταλάβει ο κόσμος.. το υγραέριο αυξάνει και καταπονεί τόν κινητήρα λόγο αυξημένης θερμοκρασίας καύσης... ειδικά και λόγο ελληνικού κλίματος.. δεύτερον και σημαντικοτερο..ένας κατασκευαστής που παράγει έναν βενζινοκίνητηρα έχει καιτις απαιτούμενες προδιαγραφές..είτε είναι ασφαλείας είτε αξιοπιστίας δέν είναι δόλου τυχαίο ότι χάνεται ή εγγυήσει του οχήματος εφόσον υπάρχει...δεν μπορούμε να αναιρούνται οι έννοιες ασφάλεια εγγύηση προδιαγραφές στο όνομα της οικονομίας. Καί τρίτο κάι τελευταιο... ίσως το σημαντικότερο..ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΜΈΝΑ ΕΡΓΟΣΤΑΣΙΑΚΌ ΑΥΤΟΚΊΝΗΤΟ ΜΕ ΥΓΡΑΈΡΙΟ.. μόνο με φυσικό αέριο που είναι κάτι τέλειως διαφορετικό διότι το φυσικό αέριο έχει τήν τάση σε περίπτωση διαρροής να ανεβαίνει στην ατμόσφαιρα για αυτό το λόγο τα αστικά λεωφορεία φυσικου αερίου έχουν τις δεξαμενές στήν οροφή. ενω το υγραέριο το αντίθετο..ΑΚΡΩΣ ΕΠΙΚΊΝΔΥΝΟ!!!
Thp2
...συν ότι υπάρχουν πολλά συνεργεία τοποθέτησης που δέν πληρούν ούτε τις στοιχειώδεις μηχανικές γνώσεις..πχ έχει εντοπίστει συνεργείο με τεχνίτες υδραυλικούς!!! Ένα επίσεις μεγάλο ατόπημα που μπορείτε να τό διαπιστώσεται στο δρόμο είναι ή θέση της παροχής καυσίμου. Σε ένα αυτοκίνητο έχουν γίνει απίστευτες μελέτες καί δοκιμές για τό πιό είναι το ασφαλέστερο σημείο.. ή το σημείο άν μπορούμε νά πούμε μέ τίς λιγότερες στατιστικά επαφές. Και αυτό είναι τα πίσω φτερά του αυτοκινήτου.. εξού καί ή εργοστασιακή τάπα βενζίνης... αλίμονο καί έλεος ότα βλέπω τάπα υγραερίου στον ΠΡΟΦΥΛΑΚΤΉΡΑ!!! Στο σημείο πού όι πιθανότητες είναι τραγικά υπερτριπλασια επαφή!!! Γιά αυτό αγαπητή πενη καλό θα ήταν όταν δημοσιευουμε ένα θέμα που αφορά τήν ασφάλεια του κόσμου να διασταυρώνουμε όλες τις πληροφορίες πριν.. σας ευχαριστώ και σας παρακαλώ να εξακριβωθεί πριν το δημοσιεύεται. Με εκτιμηση
ΛΕΥΤΕΡΗΣ
ΓΙΑ ΝΑ ΤΟ ΓΡΑΦΕΙ ΡΕ ΣΕΙΣ Η ΠΕΝΥ ΧΑΛΑΤΣΗ ΠΡΟΦΑΝΩΣ ΕΜΠΕΙΡΗ ΣΕ ΚΙΝΙΤΗΡΕΣ ΚΑΤΙ ΘΑ ΞΕΡΕΙ
ΑΝΔΡΕΑσ
Σσσσωωωωραιοςςςςς
nikos
το υγραέριο 30 τις 100 φθηνότερο από το πετρέλαιο!το ακούσαμε και αυτό!
mix
ΤΟ ΥΓΡΑΕΡΙΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΕΙ ΑΡΚΕΤΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ
ΒΑΣΙΛΗΣ
Καποιος κυριος που αναφερει,θερμοκρασιες καυσης στον κινητηρα,εφοσων δεν κουνιεται ο δεικτης θαρμοκρασιας,αρα ψυχεται.Το σιτρωεν μου επτα χρονια με LPG,απλα φυσαει.Απορω ομως γιατι μερικους τους επιασε ο πονος για τα αυτοκινητα μας? Α,και το φιλτρο οσες φορες το ανοιξα ηταν ολοκαθαρο και εδειχνε να εχει λιπανθει.Το συστημα μου ειναι Τουρκικο και εως σημερα ΤΕΛΕΙΟ.
ΒΑΣΙΛΗΣ
Οι τιμες στον τοπο μας ειναι για to LPG 0,715 ευρω,για πετραιλεο 1,09 ευρω και βενζινη 1,395.
Ηρακλής
Mazda 3 hatchpack 1.4 2004 μοντελο Εχω 360.000 km τα οποια απο αυτα τα 120.000 με LPG το εχω 4 χρονια κανενα προβλημα με τον κινητηρα, παρα πολυ ευχαριστημενος και ειδικα στην τσεπη μενω Σερρες και καπου καπου παω Βουλγαρια και βαζω με 0.35 λεπτα το λιτρο LPG. Tα συμπερασματα δικα σας για το ποσο οικονομικα κινουμε!
NIKOS
Αρθρο ημιτελες και με ανακρίβειες.Αν η καταναλωση με βενζινη είναι 10λιτρα/100Km τοτε με υγραέριο είναι 12 λιτρα/100km και όχι 10,5, αυτο δεν παίζει με τίποτα.Αρα η οικονομία του υγραερίου προέρχεται από την τιμή του και μόνο ,αν αυτη αυξηθεί και πλησιάσει τη βενζίνη και το πετρέλαιο τότε δεν συμφέρει.Το μεγαλύτερο πρόβλημα που προκαλει το υγραέριο στο κινητήρα είναι στις βαλβίδες ,είναι πολύ πιθανόν κάποια στιγμή να χρειαστούν επισκευή ανάλογα και με το αυτοκίνητο οπότε και το όποιο κέρδος είχες μέχρι τότε να πάει περίπατο....
Χάρης
Έχουμε κάνει 280.000 km με τα 2 αυτοκίνητα. Τουλάχιστον 14.000 Ευρώ λιγότερα σε κάυσιμα. Βγάλε τα 2.000 Ευρώ γιά την τοποθέτηση., έχω ήδη ένα αυτοκίνητο δωρεάν. Περίπατο θα με πάει το καινούριο αυτοκίνητο των 20.000 Ευρώ που θα αγοράσω σε 5 χρόνια, με χρήματα που δεν θα τα δώσω ΣΤΟΝ ΑΛΗΤΗ ΤΟΝ ΚΡΑΤΟ. Δώστα εσύ γιά μένα.

Προσθήκη νέου σχολίου

CAPTCHA
Η ερώτηση αποσκοπεί στην πρόληψη αυτόματων υποβολών

Best of Internet