Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να φρενάρουν το πετρέλαιο

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα ηλεκτρικά οχήματα μπορεί να φρενάρουν το πετρέλαιο

Κάποιοι αναλυτές παγκόσμιας εμβέλειας έχουν ξεκινήσει να μελετούν τα πιθανά σενάρια των επιπτώσεων από μια από τις μεγαλύτερες απειλείς για τη ζήτηση πετρελαίου στο μέλλον: την απαγόρευση των οχημάτων πετρελαίου και diesel που επιχειρείται από την Κίνα και την Ινδία.

Οι δύο χώρες οι οποίες συγκεντρώνουν πάνω από το ένα τρίτο του παγκόσμιου πληθυσμού θεωρούνται για μεγάλο χρονικό διάστημα ως οι βασικοί καταναλωτές πετρελαίου καθώς αυξάνοντα οι οδηγοί και τα αυτοκίνητα σε αυτές τις γρήγορα αναπτυσσόμενες οικονομίες.

Ωστόσο, τον προηγούμενο μήνα, Κινέζοι αξιωματούχοι γνωστοποίησαν την πιθανότητα της σταδιακής κατάργησης της παραγωγής και πώλησης οχημάτων ορυκτών καυσίμων ακολουθώντας τις διακηρύξεις του Ηνωμένου Βασιλείου και της Γαλλίας για απαγόρευση των οχημάτων πετρελαίου και diesel μέχρι το 2040. Φέτος η Ινδία υποστήριξε ότι επιθυμεί όλα τα οχήματα να είναι ηλεκτροκίνητα μέχρι το 2030.

Αν και εξακολουθούν να υπάρχουν αμφιβολίες για το κατά πόσο εφικτό είναι να επιτευχθούν αυτά τα χρονοδιαγράμματα, δύο από τους συμβούλους οι οποίοι προσφέρουν τις υπηρεσίες τους σε κάποιες από τις μεγαλύτερες ενεργειακές επιχειρήσεις και επενδυτές η Pira Energy και η Wood Mackenzie, έχουν αναδείξει σε εκθέσεις τους τον αυξανόμενο κίνδυνο για την κατανάλωση πετρελαίου.

Η Pira, η οποία υπάγεται στην S&P Global ανέφερε ότι ενώ αντιμετωπίζουν με σκεπτικισμό την κατάργηση εντός των συγκεκριμένων χρονοδιαγραμμάτων των οχημάτων που κινούνται με ορυκτά, μπορεί να υποστηριχθεί ένα ρεαλιστικό πλάνο όπου η παγκόσμια ζήτηση πετρελαίου θα σημειώσει άνοδο πολύ συντομότερα από το αναμενόμενο αν η Κίνα και η Ινδία στραφούν εξ ολοκλήρου στην ηλεκτροκίνηση.

Ο επικεφαλής της Pira, Mark Schwartz, ανέφερε ότι «σε ένα σενάριο όπου μέχρι το 2040 τα ηλεκτρικά οχήματα προσεγγίσουν το 40% των αυτοκινήτων που κυκλοφορούν παγκοσμίως, αντί για το 20% που υποστηρίζει στην μελέτη περίπτωσης η Pira, η παγκόσμια ζήτηση για πετρέλαιο θα έφτανε στο peak στις αρχές του 2030.

H Pira υποστηρίζει ότι η ζήτηση πετρελαίου θα μειωθεί κατά 10,8 εκατομμύρια βαρέλια την ημέρα μέχρι το 2040, κάτι που αντιστοιχεί σε μείωση του 10% της παγκόσμιας κατανάλωσης κάτι που με τη σειρά του προμηνύει μείωση των τιμών κατά 20% το βαρέλι.

Η Wood Mackenzie, η οποία εδρεύει στο Εδιμβούργο επεσήμανε ότι τα πρόσφατα σχόλια των Κινέζων αξιωματούχων «ενισχύουν τη φιλοδοξία των κυβερνήσεων να προωθήσουν την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης», η οποία ήδη στοχεύει μέχρι το 2025 το 20% των καινούριων αυτοκινήτων να είναι ηλεκτρικά.

Αν αυτό το ποσοστό αυξηθεί στο 50% μέχρι το 2030, πάνω από 2 εκατομμύρια βαρέλια πετρελαίου που καταναλώνει η Κίνα τίθενται σε κίνδυνο, σημειώνει η Wood Mackenzie.

Αυτό συνεπάγεται ότι η Κίνα θα έπρεπε να κάνει πολλά περισσότερα στη χάραξη στρατηγικής για την υποστήριξη των πωλήσεων των ηλεκτρικών οχημάτων, καθώς σχεδιάζει να κόψει τις επιδοτήσεις για τέτοια αυτοκίνητα μέχρι το 2020.

«Καθώς οι κρατικές επιχορηγήσεις εξακολουθούν να παίζουν σημαντικό ρόλο στην υποστήριξη των πωλήσεων ηλεκτρικών οχημάτων, πιστεύουμε ότι η αγορά θα χρειαστεί δέκα χρόνια για να ανταποκριθεί χωρίς να υπάρχουν πολιτικές οι οποίες θα καλύψουν το κενό», υποστηρίζουν οι αναλυτές της Wood Mackenzie.

«Δεμένου ότι το πλαίσιο είναι ασαφές …. σχετικά με τα χρονοδιαγράμματα και τον στόχο για τα ηλεκτρικά οχήματα, η δυνατότητα κατάργησης των μηχανών εσωτερικής καύσης είναι κάτι που πρέπει να δούμε πως θα πάει μελλοντικά».

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider