Το φυσικό αέριο «φλερτάρει» με τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Πένη Χαλάτση
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Το φυσικό αέριο «φλερτάρει» με τα μέσα μαζικής μεταφοράς

Το φυσικό αέριο κάνει νέο «άνοιγμα» στα μέσα μαζικής μεταφοράς καθώς δημιουργούνται πλέον οι προϋποθέσεις και οι υποδομές για διεύρυνση της χρήσης του λεγόμενου «πράσινου» καυσίμου από αστικές και υπεραστικές συγκοινωνίες στην επαρχία.

Ήδη στην Αθήνα, 610 λεωφορεία του ΟΣΥ, κινούνται με φυσικό αέριο και εξυπηρετούνται από τα πρατήρια ανεφοδιασμού που έχουν ιδρυθεί στη N .Φιλαδέλφεια, την Ανθούσα, την Κηφισιά και τα Άνω Λιόσια. Σειρά τώρα έχει η επαρχία με τα Ιωάννινα να κάνουν την αρχή. Πρόσφατα, το Αστικό ΚΤΕΛ Ιωαννίνων υπέγραψε μνημόνιο συνεργασίας με τη ΔΕΠΑ, με σκοπό ο στόλος λεωφορείων του νομού να κινείται με φυσικό αέριο.Η οριστική συμφωνία αναμένεται να υπογραφεί στους επόμενους μήνες και προβλέπει την κατασκευή σταθμού τροφοδοσίας στην πόλη των Ιωαννίνων, καθώς και τη μετατροπή του στόλου των λεωφορείων του ΚΤΕΛ σε φυσικού αερίου. Το πρατήριο θα εξυπηρετεί, εκτός από το στόλο των λεωφορείων και άλλα οχήματα (ταξί, ΙΧ, επαγγελματικά, κλπ).Το φυσικό αέριο θα μεταφέρεται στα Ιωάννινα με ειδικά βυτία, καθώς στην περιοχή δεν υπάρχει δίκτυο φυσικού αερίου.

Η εξέλιξη αυτή, ανοίγει το δρόμο για τη διεύρυνση του δικτύου ανεφοδιασμού σε ακόμη περισσότερες και αποκεντρωμένες περιοχές. Όπως είναι γνωστό, εκτός Αττικής, η ΔΕΠΑ, σε συνεργασία με τα ΕΛΠΕ, διαθέτει ήδη δίκτυο πρατηρίων στη Θεσσαλονίκη, τη Λαμία, το Βόλο και τη Λάρισα, ενώ προγραμματίζει την επέκταση των πρατηρίων φυσικού αερίου και σε άλλες περιοχές της Ελλάδας.

Με τον τρόπο αυτό δημιουργούνται οι προϋποθέσεις ώστε η Ελλάδα να ακολουθήσει το ευρωπαϊκό παράδειγμα και να αναπτύξει υποδομές που θα επιτρέψουν τη μετάβαση σε μια εποχή χαμηλού άνθρακα η οποία θα σηματοδοτεί μεταξύ άλλων και την απεξάρτηση από το πετρέλαιο.

Σύμφωνα με ευρωπαϊκές μελέτες, έως το 2018 ο αριθμός των λεωφορείων που θα κινείται με φυσικό αέριο θα καλύπτει το 12.7% του συνόλου του ευρωπαϊκού στόλου. H Eλλάδα θεωρείται ως η ευρωπαϊκή χώρα με έναν από τους μεγαλύτερους στόλους λεωφορείων που κινούνται με φυσικό αέριο (20% των λεωφορείων του ΟΑΣΑ)

Στην Ευρώπη, οι υποδομές δημιουργούνται με πιο ταχείς ρυθμούς χάρη και στις κρατικές πρωτοβουλίες. Ενδεικτικά αναφέρεται ότι τα πρατήρια φυσικού αερίου έχουν φθάσει τα 4.501 για να καλύψουν την ζήτηση των 1.899.602 οχημάτων φυσικού αερίου που κυκλοφορούν στους δρόμους των ευρωπαϊκών πόλεων. Η γειτονική μας Ιταλία, διαθέτει σήμερα 1040 σταθμούς ανεφοδιασμού, η Γερμανία 920, η Αυστρία 180, η Βουλγαρία 110 και η Γαλλία 310. Στο φυσικό αέριο ωστόσο, στρέφονται και άλλες χώρες οι οποίες σημειώνουν ραγδαίους ρυθμούς ανάπτυξης σε επίπεδα πωλήσεων και επέκτασης των υποδομών, μια εξέλιξη που οφείλεται και στην προώθηση κρατικών επιχορηγήσεων και κινήτρων. Η Ελλάδα βασίζεται σε έναν μεγάλο βαθμό σε πρωτοβουλίες και δράσεις συγκεκριμένων φορέων, οι οποίοι επενδύουν σε υποδομές προκειμένου να εξασφαλιστεί ο απρόσκοπτος ανεφοδιασμός της χώρας.

Οι προοπτικές επέκτασης του δικτύου στην Ελλάδα

Η ΔΕΠΑ σε συνεργασία με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς ήδη εφαρμόζει στρατηγική ώστε επεκταθεί το δίκτυο σε περιοχές που βρίσκονται εκτός της ακτίνας του κεντρικού αγωγού προκειμένου να αυξηθεί ο αριθμός των καταναλωτών που θα μπορούν να χρησιμοποιήσουν το εναλλακτικό αυτό καύσιμο.

Μέσα από συνεργασίες με ιδιωτικούς και δημόσιους φορείς προωθεί τη χρήση του φυσικού αερίου ενώ εκτός από τα λεωφορεία το συμπιεσμένο φυσικό αέριο (CNG) χρησιμοποιείται και ως καύσιμο για τα απορριμματοφόρα που κινούνται στην Αττική αλλά και για υπηρεσιακά οχήματα του δήμου.

Στο 10ετές πλάνο της ΔΕΠΑ εντάσσεται η επέκταση του δικτύου φυσικού αερίου και εκτός από τις περιοχές της Αττικής και της Κεντρικής Ελλάδας, πόλεις όπως είναι η Αλεξανδρούπολη, Κομοτηνή, Ξάνθη, Καβάλα, Σέρρες, Δράμα, Κιλκίς, Κατερίνη, Λαμία, Θήβα, Χαλκίδα αλλά και Πάτρα, Άμφισσα, Λειβαδιά, Καρπενήσι, Βέροια και Ορεστιάδα, θα μπορούν να έχουν πρόσβαση σε ενέργεια χαμηλού κόστους.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider