Newsletter Final List

Ενημερωθείτε για τα τελευταία νέα μας!

Εγγραφή στο Newsletter Final List feed
09 ΝΟΕ 2016 | 21:13
Τελευταία Ενημέρωση:09 ΝΟΕ 2016 | 21:15

Επιχειρήσεις: «Πράσινα» Logistics με εναλλακτικά καύσιμα

Επιχειρήσεις: «Πράσινα» Logistics με εναλλακτικά καύσιμα - Κεντρική Εικόνα/Video

Σύμμαχος στο «πράσινο επιχειρείν» που προτάσσουν πλέον οι  βιομηχανίες και οι εμπορικές επιχειρήσεις είναι τα «πράσινα Logistics» με τις μεταφορές να έχουν τον πρώτο λόγο καθώς πρόκειται για τη μεγαλύτερη πηγή εκπομπής ρύπων και βασική δαπάνη που αυξάνει τα λειτουργικά έξοδα.

Η στροφή αυτή στις «πράσινες» μεταφορές είναι υποχρεωτική για τη ναυτιλιά καθώς από την 1η Ιανουαρίου 2020 ξεκινά η εφαρμογή χρήσης ναυτιλιακού καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5%, για όλα ανεξαιρέτως τα πλοία, ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός, IMO.

Ο IMO έκανε λόγο για απόφαση-ορόσημο, τόσο για το περιβάλλον όσο και την ανθρώπινη υγεία, ενώ ο γενικός γραμματέας του Οργανισμού Kitack Lim ανέφερε ότι αυτή οφείλεται στη βούληση του Οργανισμού να διασφαλίσει ότι η διεθνής ναυτιλία παραμένει πιο φιλική προς το περιβάλλον.

«Οι μειώσεις των εκπομπών οξειδίων του θείου αναμένεται να έχει σημαντικές ευεργετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον και στην ανθρώπινη υγεία, ιδιαίτερα εκείνη των ανθρώπων που ζουν στα λιμάνια και στις παράκτιες κοινότητες, πέρα από τις υπάρχουσες περιοχές ελέγχου των εκπομπών» ανέφερε ο κ.Lim.

Σημειώνεται ότι σε ορισμένα πολύ ευαίσθητα οικοσυστήματα όπως η Βαλτική και η Βόρεια Θάλασσα συμπεριλβανομένης και της Μάγχης η μέγιστη περιεκτικότητα σε θείο έχει ήδη μειωθεί ήδη από το 2015 σε 0,1%

Σύμφωνα με στελέχη του IMO η χρήση καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% από το 2020 μπορεί να επηρεάσει μέχρι και 70.000 πλοία. Στελέχη ναυτιλιακών εταιρειών ανέφεραν ότι πλοιοκτήτριες εταιρείες που δεν θα θελήσουν να χρησιμοποιήσουν ως χρήση το συγκεκριμένο καύσιμο, θα πρέπει να τοποθετήσουν ειδικούς καταλύτες στις εξόδους καυσαερίων των πλοίων η να προχωρήσουν σε μετατροπές για τη χρήση LNG.

Σε αυτή την περίπτωση το κόστος των αλλαγών θα ανέβει σημαντικά ενώ για τις νέες κατασκευές εξετάζεται και η χρήση μεθανόλης. Πάντως και στην περίπτωση της χρήσης καυσίμου μικρής περιεκτικότητας σε θείο 0,5% αναμένεται να ανέβει σημαντικά το λειτουργικό κόστος ενός πλοίου κατά 25% περίπου.

Σε πρόσφατο συνέδριο της capital link στη Νέα Υόρκη επικεφαλής σχεδιασμού πετρελαϊκής εταιρείας ανέφερε ότι η εφαρμογή της απόφαση για τη χρήση του συγκεκριμένου καυσίμου θα υπερδιπλασιάσει τις τιμές των καυσίμων και το κόστος μεταφοράς.

Ο πρόεδρος των ακτοπλόων Μιχάλης Σακέλης μιλώντας πρόσφατα σε συνέδριο στα Χανιά δεν απέκλεισε το ενδεχόμενο αυξήσεων στα ακτοπλοϊκά εισιτήρια λόγω των κατασκευαστικών αλλαγών για τα ropax (σσ είδος πλοίου που μεταφέρει ταυτόχρονα αυτοκίνητα και επιβάτες) και των νέων κανονισμών για την προστασία του περιβάλλοντος από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Ναυτιλίας «IMO».

Είχε αναφέρει ότι από τα νέα μέτρα η αναμενόμενη δαπάνη ανά επιβάτη θα είναι 5,4 ευρώ (από 2,2 ευρώ που είναι σήμερα) ενώ η αύξηση του μέσου ναύλου ακτοπλοΐας 27%.

Success stories επιχειρήσεων που στρέφονται σε εναλλακτικά καύσιμα

Οι μεγάλες εταιρείες από τον κλάδο των μεταφορών και της ενέργειας όπως είναι η A.P. Moeller-Maersk A/S και η United Arab Shipping Co.  δοκιμάζουν τη χρήση του υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) ως βασικού καυσίμου για την κίνηση των εμπορικών τους στόλων και μειώνουν τους ρύπους ενώ δημιουργείται μια νέα αγορά η οποία δείχνει στροφή σε πιο «πράσινα καύσιμα».

Ο όμιλος Μaersk, η μεγαλύτερη ναυτιλιακή εταιρεία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, συμφώνησε το Φεβρουάριο να συνεργαστεί με τις Qatar Liquefied Gas Co. και Royal Dutch Shell Plc για να αναπτύξει τη χρήση του LNG ως ναυτιλιακού καυσίμου. Η United Arab Shipping υπέγραψε μια παρόμοια συμφωνία με τη Shell και την Qatargas καθώς η καταριανή εταιρεία είναι γνωστό ότι στις 17 Απριλίου επένδυσε 2,3 δισ. δολάρια σε πλοία που κινούνται με LNG.

Βασική προτεραιότητα του Κατάρ, το οποίο αποτελεί την τρίτη παραγωγό χώρα LNG παγκοσμίως είναι να βρει πελάτες σε μια αγορά που παρουσιάζει υπερπροσφορά ενώ η Shell είναι η μεγαλύτερη εταιρεία εμπορίας LNG. Η συνολική ετήσια δυναμικότητα φυσικού αερίου προβλέπεται ότι θα σημειώσει άνοδο 45% στα 423 εκατ. μετρικούς τόνους μέχρι το 2025 ενώ η προσφορά θα εξακολουθήσει να ξεπερνά τη ζήτηση τουλάχιστον για τα επόμενα επτά χρόνια, όπως εκτιμά η εταιρεία οικονομικών αναλύσεων, Sanford C. Bernstein & Co. Οι εταιρείες μεταφορών δείχνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον για το LNG καθώς ο Διεθνής Ναυτιλιακός Οργανισμός των Ηνωμένων Εθνών ορίζει  πλέον αυστηρότερες οριακές τιμές για τις εκπομπές θείου.

Ο Jorn Hinge, Διευθύνων Σύμβουλος της ναυτιλιακής εταιρείας United Arab αναφέρει ότι «το LNG ως παγκόσμιο ναυτιλιακό καύσιμο θα μπορούσε να διεισδύσει δυναμικά στην αγορά μέσα στα επόμενα δύο χρόνια». Παράλληλα, επισημαίνει ότι «αυτή τη στιγμή υπάρχουν πλοία που κινούνται με LNG κυρίως στις λεγόμενες eco-zones στην Ευρώπη και τις ΗΠΑ αλλά δεν υπάρχει κάποιο αναπτυγμένο σύστημα υποδομών παγκοσμίως».

Ακόμη, μεγάλες πολυεθνικές όπως είναι αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, εμπορικές εταιρείες όπως η  η Coca-Cola ή η εταιρεία μεταφορών AT&T διαθέτουν στόλους οχημάτων φυσικού αερίου. Το  35% του συνολικού στόλου της Frito-Lay, επιχειρηματικής μονάδας της γνωστής εταιρείας PepsiCo κινείται με φυσικό αέριο και ήδη τα οχήματα έχουν διανύσει πάνω 100 εκατομμύρια μίλια. Η αρχή έγινε το 2011 με 16 οχήματα φυσικού αερίου (CNG) και σήμερα έχουν ξεπεράσει τα 500.Σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη αυτή έπαιξε και η διαρκώς αναπτυσσόμενη υποδομή των Η.Π.Α. σε σταθμούς ανεφοδιασμού φυσικού αερίου. 

Best of Internet