Παγκόσμια πρωτιά για τους Έλληνες εφοπλιστές και το 2016

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Παγκόσμια πρωτιά για τους Έλληνες εφοπλιστές και το 2016

Την πρωτοπορία του διατήρησε για άλλη μια φορά ο ελληνόκτητος στόλος χάρη στην κυριαρχία των Eλλήνων στα δεξαμενόπλοια, παρόλο που ο παγκόσμιος στόλος έχασε μέσα σε ένα χρόνο το 8% της αξίας του, λόγω της κρίσης που πλήττει τη ναυτιλία.

Συγκεκριμένα από τα 487,8 δισ. δολάρια που ανερχόταν πέρυσι, έπεσε στα 449,6 δισ. δολάρια, σύμφωνα με τα στοιχεία της VesselsValue. Την ίδια στιγμή η συνολική αξία του ελληνόκτητου στόλου κατέγραψε πτώση 11% σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο και διαμορφώνεται σήμερα σε 95 δισ. δολάρια (περί τα 85 δισ. ευρώ).

Στόλος αξίας 95,2 δισ. δολ.

Αναλυτικότερα, τον πρώτο μήνα του έτους οι Έλληνες εφοπλιστές ελέγχουν έναν στόλο αξίας 95,2 δισ. δολαρίων από 105,6 δισ. δολάρια ένα χρόνο πριν, ενώ οι Ιάπωνες έχουν πέσει στα 80,8 δισ. δολάρια από 89,7 δισ. δολάρια το 2015.

Στην τρίτη θέση παραμένουν σταθερά και οι Κινέζοι οι οποίοι είδαν την αξία των πλοίων του στόλου τους να χάνει 5% και να διαμορφώνεται στα 67,4 δισ. δολάρια.

Ακολουθούν οι Γερμανοί με 43,6 δισ. δολ., χάνοντας 6 δισ. δολάρια τον τελευταίο χρόνο.

Πέμπτη στην κατάταξη βρίσκεται η Σιγκαπούρη με στόλο αξίας 36,9 δισ. δολαρίων και πτώση 4% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στην έκτη είναι οι ΗΠΑ με 32,1 δισ. δολάρια από 34,4 δισ. δολάρια πέρυσι.

Οι Νορβηγοί είναι στην έβδομη θέση με στόλο αξίας 28,3 δισ. δολαρίων, έχοντας υποχωρήσει μέσα σε ένα χρόνο κατά 17%, ενώ όγδοοι στην κατάταξη είναι οι Κορεάτες με 23,4 δισ. δολάρια από 25,2 δισ. δολάρια πέρυσι.

Στην ένατη θέση οι Δανοί είναι οι μόνοι στην πρώτη δεκάδα που κατάφεραν να αυξήσουν την αξία του στόλου τους και από τα 18,8 δισ. δολάρια του 2015 έφτασαν φέτος τα 22,9 δισ. δολάρια, ενώ το τοπ 10 κλείνει η Μεγάλη Βρετανία με στόλο αξίας 18,5 δισ. δολαρίων από 22 δισ. δολάρια την προηγούμενη χρονιά.

Υπεδιπλάσια η αξία των δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων πλοιοκτητών

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το γεγονός ότι η αξία των δεξαμενόπλοιων των Ελλήνων πλοιοκτητών είναι υπερδιπλάσια σε σχέση με κάθε άλλη χώρα.

Συγκεκριμένα, ο ελληνόκτητος στόλος των δεξαμενόπλοιων αξίζει σήμερα 39,6 δισ. ευρώ (44,3 δισ. δολάρια), όταν η αξία των δεξαμενόπλοιων της αμέσως επόμενης χώρας, δηλαδή των ΗΠΑ, δεν ξεπερνά τα 18,1 δισ. ευρώ (20,3 δισ. δολάρια).

Στον αντίποδα, ο ελληνόκτητος στόλος φορτηγών πλοίων κοστίζει σήμερα 18,9 δισ. ευρώ (21,1 δισ. δολάρια), όντας ο δεύτερος ακριβότερος ύστερα από τον αντίστοιχο της Ιαπωνίας, που αξίζει 22 δισ. ευρώ (24,7 δισ. δολάρια) ενώ 10,25 δισ. ευρώ (11,47 δισ. δολάρια) είναι η αξία του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων των Ελλήνων.

Τα δε πλοία μεταφοράς υγραερίου (LPG) αγγίζουν σήμερα σε αξία τα 4,2 δισ. ευρώ (4,7 δισ. δολάρια). Από ελληνικής πλευράς, σύμφωνα με τους αναλυτές, η έμφαση αυτήν την περίοδο δίνεται στην αγορά μεταχειρισμένων φορτηγών πλοίων, ενώ στις νέες ναυπηγήσεις η προτίμηση είναι σαφώς υπέρ των δεξαμενόπλοιων.

Η πρωτοπορία της ελληνόκτητης ναυτιλίας οφείλεται εν μέρει στην κρίση αφού σύμφωνα με όσα επεσήμανε ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θεόδωρος Βενιάμης στη γενική συνέλευση της ΕΕΕ, «πάντοτε σε εποχές κρίσης υπάρχουν και ανοίγονται ελκυστικές ευκαιρίες για επανατοποθέτηση ή επανασχηματισμό της θέσης κάθε ατομικού επιχειρηματία ή ομίλου στη ναυτιλιακή σκακιέρα». Ισως γι’ αυτό παρατηρούμε και συνεχή κινητικότητα της ελληνικής πλοιοκτησίας στις αγοραπωλησίες μεταχειρισμένων πλοίων με αποτέλεσμα μέσα σε αυτό το δυσμενές οικονομικό διεθνές περιβάλλον η ναυτιλία των Ελλήνων αριθμεί περίπου 4.500 πλοία που αντιπροσωπεύουν το 19,63% της παγκόσμιας χωρητικότητας σε dwt, ενώ στην Ευρώπη κατέχει το 49,96% του κοινοτικού στόλου- σημειωτέον ότι και τα δύο ποσοστά παρουσιάζουν ανοδική πορεία σε σχέση με τα προηγούμενα έτη».

Όσο για τη γενικευμένη πτώση, αποδίδεται στη γενικότερη πτώση των αξιών των πλοίων, τόσο των φορτηγών που αποτελούν και μεγάλο τμήμα της δραστηριότητας των Ελλήνων πλοιοκτητών όσο και των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων η οποία με τη σειρά της αποδίδεται στη γενικότερη κάμψη της ναυλαγοράς και της υπερπροσφοράς πλοίων, σε σχέση με τη ζήτηση. Είναι χαρακτηριστικό ότι από τις 10 χώρες με τον μεγαλύτερο σε αξία στόλο, μόνον η Δανία κατέγραψε αύξηση κατά 18%, κατά τη διάρκεια του τελευταίου έτους, από τα 18,86 δισ. δολάρια πέρσι σε σχεδόν 23 δισ. δολάρια φέτος. Η άνοδος αυτή αποδίδεται κυρίως στην ενίσχυση του στόλου των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος καταλαμβάνει μερίδιο σχεδόν 50% επί της συνολικής αξίας των πλοίων της Δανίας.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider