Γιατί σταμάτησαν να καλπάζουν η Hyundai και η Kia;

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Γιατί σταμάτησαν να καλπάζουν η Hyundai και η Kia;

Επί πολλά χρόνια ο κορεάτικος όμιλος της Hyundai/Kia σκόρπιζε τον τρόμο στον ανταγωνισμό, αυξάνοντας με εντυπωσιακούς ρυθμούς τις πωλήσεις του. Τώρα όμως βρίσκεται εκτός στόχων και με την πλάτη στον τοίχο.

Το 2016, στόχος της Hyundai ήταν να ξεπεράσει μαζί με την Kia τα 8 εκατομμύρια «κομμάτια», αλλά τελικά o δείκτης των πωλήσεων σταμάτησε στα 7,88 εκατ. Μικρό το κακό θα πείτε, όχι όμως όταν πρόκειται για τη δεύτερη συνεχή χρονιά, που δεν έπιασαν οι Κορεάτες τους στόχους τους.

Επιπρόσθετα, το 2016 κατέγραψαν για πρώτη φορά εδώ και σχεδόν δύο δεκαετίες μείωση στις ετήσιες πωλήσεις τους. Γιατί συνέβη αυτό και πώς σκοπεύει ο πέμπτος σε μέγεθος αυτοκινητοκατασκευαστής στον κόσμο να ανακάμψει και να συνεχίσει την πορεία του προς την κορυφή;

Το στοιχείο που προσέλκυε αρχικά στο παρελθόν τους πελάτες των Κορεατών, ήταν αναμφίβολα η ασυναγώνιστη αναλογία τιμής-αξίας των προϊόντων τους, ενώ σταδιακά άρχισαν να παίζουν καθοριστικό ρόλο και άλλοι σημαντικοί παράγοντες, όπως η αξιοπιστία και ο ελκυστικός σχεδιασμός.

Με βασικό «όπλο», λοιπόν, το value for money φαίνεται λογικό το γεγονός, ότι στις αρχές του αιώνα που ζούμε, η Hyundai ερχόταν στην Ελλάδα πρώτη στις ταξινομήσεις νέων αυτοκινήτων με αιχμή του δόρατος κυρίως το Accent, αφήνοντας στις επόμενες θέσεις άλλους «κλασικούς» διεκδικητές, όπως τα Opel Astra, VW Golf, Toyota Corolla, Ford Focus κτλ.

Mάλιστα το 2004 έγινε η ελληνική αντιπροσωπεία «Π. και Ρ. Δάβαρης» των δύο κορεάτικων εταιρειών χρυσός χορηγός των Ολυμπιακών Αγώνων της Αθήνας. Κάτι πρωτόγνωρο, αφού τέτοιες χορηγίες αναλαμβάνουν τα εργοστάσια και όχι οι τοπικές αντιπροσωπείες, αλλά και δείγμα της δυναμικής, που είχε αναπτύξει η Hyundai στην Ελλάδα.

Ωστόσο η αναβάθμιση της ποιότητας, ο ξεχωριστός σχεδιασμός και η αξιοπιστία κοστίζουν, γι αυτό και τα μοντέλα της Hyundai έγιναν μεν σε αυτούς τους τομείς ανταγωνιστικά, έχασαν το πλεονέκτημα της «ειδικής προσφοράς». Ναι μεν εξακολουθούν να διατίθενται σε προσιτές τιμές όχι όμως σε τόσο καθοριστικό βαθμό, όσο στο παρελθόν, ώστε να αγνοήσει ο υποψήφιος πελάτης κάθε άλλη πρόταση.

Από την άλλη πλευρά, αρκεί μία ματιά στη γκάμα των Κορεατών για να αντιληφθείς, ότι κοιμήθηκαν τα τελευταία χρόνια τον ύπνο του δικαίου και ότι δεν προέβλεψαν τις τάσεις της αγοράς και κυρίως την εκρηκτική ζήτηση για SUV και Crossover σε όλες τις κατηγορίες, από μικρά μοντέλα πόλης έως πολυτελή οχήματα μεγάλων διαστάσεων.

Τα παθήματα των τελευταίων ετών φαίνεται όμως ότι έγιναν μάθημα στον κορεάτικο όμιλο, όπου η Ηyundai παίζει τον ρόλο του μεγάλου αδελφού με τον μαζικότερο χαρακτήρα και η Kia προβάλλει ένα πιο νεανικό και σπορτίφ προφίλ. Έτσι ανακοίνωσε, ότι θα λανσάρει κάθε ένα από τα επόμενα χρόνια πάνω από 10 νέα μοντέλα και ότι έως το 2020 θα κυκλοφορήσουν 28 ολοκαίνουργια Hyundai και Kia με φιλικές προδιαγραφές προς το περιβάλλον. Επιπρόσθετα, έχει προβλεφθεί μία ολοκληρωμένη γκάμα προϊόντων SUV με προτάσεις, οι οποίες θα είναι «κομμένες και ραμμένες» στις ανάγκες των πελατών ανάλογα με την περιοχή, όπου ζουν.

Ο κορεατικός όμιλος ποντάρει εξάλλου πολλά στην έναρξη λειτουργίας του πέμπτου εργοστασίου του στην Κίνα και πιο συγκεκριμένα στην πόλη Chongqing. Με αυτό φτάνει πλέον ο αριθμός των μονάδων παραγωγής των Hyundai και Kia τις 35 σε 10 διαφορετικές χώρες σε όλον τον πλανήτη. Ετσι φυσά και πάλι άνεμος αισιοδοξίας στο στρατόπεδο των Κορεατών, που επιθυμούν πλέον διακαώς να πετύχουν τον εφετινό στόχο των 8,25 εκατ. ετήσιων πωλήσεων και να επανέλθουν στη λεωφόρο των επιτυχιών με στόχο ακόμη υψηλότερες θέσεις στην παγκόσμια κατάταξη.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider