Τα 3 μυστικά του Crowdfunding

Viber Whatsapp Μοιράσου το
Τα 3 μυστικά του Crowdfunding

Το Crowdfunding είναι μια παλιά ιδέα, η οποία τα τελευταία πέντε χρόνια έχει κερδίσει χιλιάδες υποστηρικτές και έχει προσφέρει τα απαραίτητα χρήματα για να υποστηριχθούν επιχειρηματικές ή πολιτιστικές δραστηριότητες. Ωστόσο, παρότι πολλοί είναι αυτοί που καταφεύγουν στο crowdfunding, λίγοι τελικά πετυχαίνουν να συγκεντρώσουν το αναγκαίο ποσό για να κάνουν την ιδέα τους πραγματικότητα.

Σήμερα αναλύουμε το πως μπορεί κανείς να συγκεντρώσει χρήματα για την επιχειρηματική του ιδέα απευθείας από το ευρύ κοινό και κυρίως αποκαλύπτει τα τέσσερα μυστικά που μπορούν να φέρουν επιτυχία σε μια πρόταση.

Τα δεδομένα

Η πιο δημοφιλής πλατφόρμα για crowdfunding παραμένει το KickStarter, όπου περισσότερα από 1,5 δισ. ευρώ έχουν συγκεντρωθεί για διάφορες ιδέες από το 2009, όταν το site ξεκίνησε τη λειτουργία του. Συνολικά, υπολογίζεται ότι μόνο στις ΗΠΑ περίπου 8 δισ. ευρώ συγκεντρώθηκαν μέσω crowdfunding μόνο μέσα στο 2014.

Όπου όμως υπάρχουν πολλά χρήματα, υπάρχει και μεγάλος ανταγωνισμός και για να πετύχει κανείς χρειάζεται προεργασία, τόσο ως προς την παρουσίαση μιας ιδέας, όσο και ως προς την προώθησή της, κυρίως μέσω social media πολλούς μήνες πριν ανακοινωθεί σε μια πλατφόρμα crowdfunding.

Τα μυστικά της επιτυχίας

1. Προωθήστε δυναμικά την ιδέα σας, μέσω social media και όχι μόνο, αρκετό καιρό πριν τη λανσάρετε για crowdfunding
Με δεδομένο ότι κάθε ιδέα έχει συγκεκριμένο χρονικό περιθώριο για να συγκεντρώσει το επιθυμητό ποσό, είναι σημαντικό μια κρίσιμη μάζα υποστηρικτών και πιθανώς ένας-δύο βασικοί σπόνσορες να υπάρχουν από πριν.

2. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους
Στα περισσότερα crowdsourcing sites (και κυρίως στο Kickstarter) για να πάρει κάποιος χρήματα, θα πρέπει να καταφέρει να συγκεντρώσει το ποσό που έχει ζητήσει. Διαφορετικά, τα χρήματα επιστρέφουν στους δωρητές. Για το λόγο αυτό, ξεκινήστε με ένα βασικό ποσό και στη συνέχεια θέστε υψηλότερους στόχους.

3. Επιλέξτε πλατφόρμες που εξειδικεύονται θεματικά, αντί για γενικού χαρακτήρα
Αν έχετε μια ιδέα που εστιάζει σε κάποιο πολύ συγκεκριμένο κλάδο, προτιμήστε μια εξειδικευμένη πλατφόρμα. Ειδικά για τη συγκέντρωση μεγάλων ποσών, υπάρχουν και sites στα οποία οι δωρητές αποκτούν μετοχική συμμετοχή στην προσπάθειά σας. Για παράδειγμα, η πλατφόρμα Realty Mogul λειτουργεί κατ' αυτόν τον τρόπο στο πεδίο του Real Estate.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

gazzetta
gazzetta reader insider insider