Carrefour: Όλο το πλάνο ανάπτυξης σε Ελλάδα και βαλκανικές χώρες

Μαρίνα Φούντα
Viber Whatsapp Μοιράσου το
Carrefour: Όλο το πλάνο ανάπτυξης σε Ελλάδα και βαλκανικές χώρες
Ο στόχος για δίκτυο άνω των 70 καταστημάτων ως το τέλος του 2024, η είσοδος στο quick commerce και το e-commerce, καθώς και η αναζήτηση εξαγορών. Τα σχέδια για τη Βουλγαρία και οι κινήσεις αποκλειστικότητας σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο.

Απρόσκοπτα συνεχίζει το πλάνο ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα η Retail & More, θυγατρική εταιρεία του ομίλου AVE, συμφερόντων του Νίκου Βαρδινογιάννη, η οποία ιδρύθηκε το 2021 με στόχο να «τρέξει» την επάνοδο του σήματος του γαλλικού κολοσσού στη χώρα μας δέκα χρόνια μετά την ηχηρή αποχώρησή του από την ελληνική αγορά.

Όπως επισημαίνεται στις τελευταίες οικονομικές καταστάσεις της AVE που καταχωρήθηκαν στο ΓΕΜΗ στις αρχές της Μεγάλης Εβδομάδας, για το 2024 σχεδιάζεται, μέσω της Retail & More, η λειτουργική ενσωμάτωση των καταστημάτων Εconomy και το rebranding αυτών σε Carrefour express στο πρώτο εξάμηνο του έτους προκειμένου να ενισχύσει την παρουσία του και το brand awareness και στην Αττική.

Υπενθυμίζεται άλλωστε ότι η εξαγορά του 100% των μετοχών της Χουλιόπουλος ΕΠΕ με την προσθήκη των 11 καταστημάτων Economy στο δίκτυο εταιρικών καταστημάτων ολοκληρώθηκε τον Νοέμβριο του 2023, ενώ το τίμημα ανήλθε στα 3,15 εκατ. ευρώ.

Στόχος το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του 2024

Παράλληλα, δρομολογείται η ανάπτυξη δικτύου νέων καταστημάτων, εταιρικών και franchise, με στόχο να προστεθούν επιπλέον 30, ώστε το δίκτυο να υπερβαίνει τα 70 καταστήματα στο τέλος του έτους. Υλοποιώντας δε το πλάνο ανάπτυξης των stores concepts και formats της Carrefour, σχεδιάζεται η είσοδος στο quick commerce κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους, καθώς και στο e-commerce στο δεύτερο εξάμηνο, εγκαινιάζοντας την omnichannel στρατηγική της Carrefour.

Ταυτόχρονα, ο όμιλος στοχεύει να λανσάρει το πρώτο Pilot store Carrefour Bio στο τέταρτο τρίμηνο του 2024, ενώ το πλάνο επέκτασης του δικτύου θα υποστηριχθεί από ανάπτυξη εργαλείων πιστότητας σύμφωνα με την CRM στρατηγική της Carrefour, με λανσάρισμα της κάρτας πιστότητας τον Σεπτέμβριο του 2024.

Η αναζήτηση εξαγορών και το βλέμμα στις εξαγωγές

Όπως επίσης αναφέρεται στην οικονομική έκθεση, η διοίκηση του ομίλου εξετάζει διάφορες ευκαιρίες εξαγορών που παρουσιάζονται. Όσον αφορά στη Βουλγαρία τα πλάνα περιλαμβάνουν το rebranding των 22 καταστημάτων Parkmart και Aldo έως τον Σεπτέμβριο. Τον Μάρτιο εγκαινιάστηκαν δύο Carrefour market στη Σόφια, καθώς και ένα Carrefour express στη Βάρνα.

Το πλάνο ανάπτυξης περιλαμβάνει εταιρικά και franchise καταστήματα. Σε αυτό το πλαίσιο και για την ενίσχυση της εταιρικής ταυτότητας σχεδιάζεται η δημιουργία τουλάχιστον τεσσάρων εταιρικών flagship καταστημάτων σε Σόφια και Plovdiv, ενώ ταυτόχρονα εξετάζεται η δυνατότητα μιας τουλάχιστον εξαγοράς τοπικής αλυσίδας για να ενισχυθεί το δίκτυο.

Στον τομέα των καταναλωτικών προϊόντων, έχει σχεδιαστεί η επέκταση της προϊοντικής γκάμας με νέες γεύσεις – light προϊόντα και η είσοδος σε νέες κατηγορίες με στόχο ένα διευρυμένο nutritional product portfolio.

Ταυτόχρονα, γίνονται συζητήσεις με σκοπό την έναρξη εξαγωγικής δραστηριότητας, με πρώτες χώρες – στόχο την Κύπρο και τη Βουλγαρία. «Συνεχίζουμε εντατικά την ενίσχυση των τοπικά παραγόμενων προϊόντων ιδιωτικής ετικέτας Carrefour δίνοντας έμφαση σε παραδοσιακά ελληνικά προϊόντα που θα μπορούν να εξαχθούν σε άλλες χώρες που δραστηριοποιείται το group Carrefour», αναφέρεται επίσης.

Αποκλειστικότητα σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο

Να σημειωθεί, επίσης, εδώ ότι η Retail & More υπέγραψε side letter με το group Carrefour για αποκλειστικότητα σε Σερβία, Αλβανία, Βόρεια Μακεδονία και Κόσσοβο, έχοντας τη φιλοδοξία να υλοποιήσει ένα πενταετές πλάνο ανάπτυξης στις εν λόγω χώρες παράλληλα με τα σχέδια για Ελλάδα και Βουλγαρία.

Παράλληλα, η διοίκηση του ομίλου, διαβλέποντας τις υψηλές προοπτικές ανάπτυξης στον τομέα πωλήσεων λιανικής, μέσω προσχεδιασμένου καναλιού προώθησης των σχετικών προϊόντων, αποφάσισε να υλοποιήσει ένα ευρύτερο Master Franchise Agreement με την Carrefour, καθώς επίσης και να επενδύσει σε υποδομές όπως συστήματα μηχανοργάνωσης, υπηρεσίες logistics και ανθρώπινο δυναμικό.

Τα πεπραγμένα του 2023

Κατά τη διάρκεια του 2023, προστέθηκαν 24 νέα καταστήματα στο δίκτυο, υπερδιπλασιάζοντας το και αριθμώντας συνολικά 41 καταστήματα στο τέλος του έτους. Από αυτά, τα 11 νέα καταστήματα είναι με τη μορφή franchise (9 Carrefour express και δύο Carrefour market), ενώ άνοιξαν επίσης δύο εταιρικά καταστήματα στη Θεσσαλονίκη (ένα Carrefou rmarket στον Εύοσμο και ένα Carrefour express στην Αγορά Μοδιάνο), επιτυγχάνοντας ένα καινοτόμο concept convenient store.

Πότε έγινε η επίσημη «επάνοδος» της Carrefour στην Ελλάδα

Η Retail & More μπορεί να ιδρύθηκε το 2021, ωστόσο ξεκίνησε τη λειτουργική της παρουσία το 2022 με το άνοιγμα των πρώτων καταστημάτων Carrefour στην Ελλάδα. Η πρώτη φάση ανάπτυξης του δικτύου καταστημάτων της Carrefour έγινε με τη μέθοδο του franchise, ενώ τα πρώτα πέντε καταστήματα εγκαινιάστηκαν σε τουριστικές περιοχές και δη σε Ζάκυνθο (δύο) και Χαλκιδική (τρία καταστήματα).

Υπενθυμίζεται ότι η Carrefour έκανε την πρώτη της εμφάνιση στην ελληνική αγορά λίγο μετά τα μέσα της δεκαετίας του ’90, μετά από στρατηγική συνεργασία με τη Μαρινόπουλος Α.Ε. που αποτέλεσε επί σειρά ετών τον μεγαλύτερο λιανεμπορικό όμιλο στην Ελλάδα.

Τελικά, τον Ιούνιο του 2012, όταν η Ελλάδα βρισκόταν στο απόγειο της οικονομικής κρίσης, η Carrefour ανακοίνωσε την αποχώρησή της από την Ελλάδα, ταράζοντας συθέμελα το εγχώριο επιχειρείν και όχι μόνο. Οι Γάλλοι αποσύρθηκαν τότε από την ελληνική επιχειρηματική σκηνική, πουλώντας στη Μαρινόπουλος Α.Ε. το μερίδιό τους στην Carrefour - Μαρινόπουλος, το οποίο διαμορφωνόταν σε 50%.

Ακολουθήστε το insider.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις από την Ελλάδα και τον κόσμο.

Διαβάστε ακόμη

Τα ψηφιακά εργαλεία που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για τις πασχαλινές σας αγορές

Coca-Cola HBC: Διατηρεί τις προβλέψεις για το 2024 και τις… ανατιμήσεις - Πού ποντάρει για την ανάπτυξή της

Αποεπένδυση της Ηπειρωτικής Βιομηχανίας Εμφιαλώσεων από την ΕΨΑ - Τι φέρνει η επόμενη μέρα

gazzetta
gazzetta reader insider insider